تولید محتوای روانشناسی ،یکی از مهم ترین اقدامات در فضای رقابتی کلینیک های روانشناسی، می باشد. با محتوای خوب و کاربر پسند به راحتی می توان مراجعین بیشتری را جذب کرد. بنابراین هزینه تولید محتوای تخصصی روانشناسی بخشی از سرمایه گذاری برای کسب نتایج برتر است.
تولید محتوا، هزینه یا درآمد؟
تولید محتوا ی روانشناسی برای سایت به قدری مساله مهمی است که یکی از اساسی ترین معیارها برای جذب مخاطبان و در نهایت جذب مراجع است. از همین رو با محتوای مفید و جذاب می توان تا حدود قابل توجهی موجب رشد سایت های روانشناسی و ماندگاری در ذهن مراجعین شد. به همین جهت هزینه ای که برای تولید محتوا پرداخت می کنید، نه تنها امری بی مورد است بلکه نوعی سرمایه گذاری برای رسیدن به هدف است.
تعرفه تولید محتوا
عوامل متعددی در قیمت تولید محتوا ی روانشناسی تاثیرگذارند. هر محتوایی که تولید می شود، دارای خصوصیاتی است که قیمت آن را مشخص می کند.
عوامل تعیین کننده قیمت محتوای روانشناسی شامل: نوع محتوا اعم از متنی، صوتی یا تصویری، کیفیت محتوای تولیدی، مفید و تخصصی بودن محتوا، تولید محتوا سئو شده و تجربه تولید کننده محتوا می باشد. بنابراین نمی توان نرخ ثابتی را برای تولید انواع محتوا در نظر گرفت. با توجه به هریک از عوامل یادشده می توان قیمت تولید محتوا را به طرز چشمگیری کاهش داد.
قیمت تولید محتوا چگونه محاسبه می شود؟
تعرفه تولید محتوای روانشناسی با توجه به نوع محتوا متفاوت است. این که محتوای تولید شده به صورت تالیفی، ترجمه و یا بازنویسی باشد، در قیمت تولید محتوا موثر است. به همین جهت تعرفه تولید محتوا بسته به کاری که انجام شده است، افزایش یا کاهش می یابد.
برخی از مدیران سایت ها ترجیح می دهند محتوای مورد نیاز خود را به افراد فریلنسر بسپارند و برخی دیگر محتوا نویس استخدام می کنند. تمامی اینها به علاوه عوامل یادشده در بالا در تعیین قیمت نهایی محتوا نقش مهمی دارند.
برونسپاری تولید محتوا و هزینه های آن
برای تولییید محتوای رواننشاسی ،برون سپاری در کنار معایبی که دارد، می تواند گزینه بهتری باشد. چرا که نویسنده ای که مسئول تولید محتوای روانشناسی برای سایت شماست، به خوبی با مسائلی که شما برای آن برنامه ریزی وتقویم محتواییتهیه کرده اید، آشناست. از طرفی برون سپاری تولید محتوای روانشناسی همشه هم ارزان تمام نمی شود.
بیشتر بدانیم : تولید محتوای اینستا گرامی
نرخ هایی که از طرف افراد فریلنسر اعلام می شود، متفاوت و متغیر است و هیچ منبعی برای تعیین دستمزد محتوا وجود ندارد. یکی دیگر از مزیت های استخدام کارشناس تولید محتوا، این است که معمولا این افراد محتوای با کیفیت تری را در راستای برنامه ریزی اهداف سازمانی تولید می کنند.
عوامل موثر بر تعرفه تولید محتوا
از آنجایی که محتوا یک کالای مشخص با قیمت ثابت نیست و عوامل متعددی بر قیمت آن تاثیر گذارند، قیمت تولید محتوای روانشناسی توسط افراد مختلف، متفاوت است. برخی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت تولیدمحتوا ی روانشناسی عبارتند از:
- موضوع محتوا
- زمان تولید محتوا
- میزان تخصصی بودن محتوا
- میزان کیفیت محتوا و ویراستاری
- میزان تجربه و تحصیلات تیم تولید محتوا
- تخصص تیم در بازاریابی محتوایی و سئو
قیمت تولید محتوا برای سایت
اشخاص مختلفی در بازار تولید محتوا ی روانشناسی فعالیت می کنند که برای کارشان تعرفه های متفاوتی در نظر می گیرند. تولید کنندگان محتوا برچند نوعند:
افراد برند
افرادی که در زمینه ای تخصصی روانشناسی کار می کنند و از شهرت ویژه ای در تولید محتوای روانشناسی برخوردارند، هزینه های تولید محتوای روانشناسی خود را به صورت پروژه ای قیمت گذاری می کنند. محتوای تولیدی آنها ارزشمند می باشد و نمی توان به ازای هر کلمه قیمت گذاری کرد.
این محتوا برای مشترکان ویژه است.
اجتماعی