تست آنلاین اعتیاد به اینترنت - امیر عباس رحیمی

تست آنلاین اعتیاد به اینترنت

Visits: 0

شما به اینترنت اعتیاد دارید؟ تا حالا اینو از کسی شنیدید که بگوبد به اینترنت اعتیاد داری،ان وقت  باید پرسید ساقی اش کیه ؟

بله اعتیاد به اینترنت  چند سالی است  که رواج پیدا نموده است .

اگر فعالیت هایی گشت و گذار طولانی در اینترنت و .. مانند این در برقراری ارتباط با افراد در زندگی واقعی اختلال ایجاد کند، می گوییم که دچار اعتیاد شده اید. البته نگران نباشید. پرسشنامه ای که در پیش رو دارید برای ارزیابی همین مسئله طراحی شده است.

این تست  که یکی از معتبرترین تست های مربوط به سنجش اعتیاد به اینترنت می باشد. سوال های این آزمون براساس ملاک های DSM برای اختلال قماربازی بیمارگون ساخته شده زیرا تصور می شود بین این دو شباهت هایی وجود دارد.

اعتیاد به اینترنت

اعتیاد به اینترنت

تست اعتیاد به اینترنت چیست؟

اعتیاد به اینترنت در اینجا به عنوان یک رفتار اجباری آنلاین تعریف می شود که باعث اختلال در تعاملات اجتماعی عادی می شود و همچنین استرس روزانه و احساس تنهایی، اضطراب و افسردگی را افزایش می دهد.

این آزمون میزان درگیری در فعالیت‌های آنلاین را با استفاده از پاسخ‌های مقیاس 5 درجه‌ای لیکرت اندازه‌گیری می‌کند و رفتار اعتیاد آور را به چهار دسته طبقه‌بندی می‌کند:

  • عدم اعتیاد
  • علائم خفیف اعتیاد
  • نشانه‌های متوسط ​​اعتیاد
  • رفتار اعتیادی شدید

چرا باید اعتیاد به اینترنت را جدی بگیریم؟

به جرات می توان گفت که اینترنت یکی از مهم ترین و پر رنگ ترین ابداع بشر در زمینه ی ارتباطات بوده است. اینترنت سبب بالا رفتن سرعت و دقت در کارها شده است و سراسر این دنیای بزرگ را به یک دهکده ی جهانی تبدیل کرده است.

منابع اطلاعاتی فراوان، خدمات انلاین و تجارت الکترونیک، سرعت در انتقال اطلاعات کاری و شخصی، تفریح و سرگرمی،آموزش های مختلف و… همه و همه از مزایای اینترنت می باشند.
اما نباید این را نادیده گرفت که باوجود تمامی مزیت های بیشماری که دارد، مشکلات زیادی را نیز در سطح جامعه بوجود آورده است که نگرانی خیلی ها را برانگیخته است.

از  اساسی ترین مشکلات اینترنت می توان به اعتیاد به آن اشاره کرد. اعتیاد یعنی وابستگی بیش از حد به چیزی که بدون آن زندگی کردن برای فرد سخت و در بعضی از موارد غیر ممکن می باشد.

وقتی فرد به چیزی وابسته است خود را در بند آن می داند و نمی تواند خود را از قید اسارت آن رها کند. فرد مبتلا  تمام فکر و ذکرش لذت بردن از آن است و با گذشت زمان این تلاش شدت پیدا می کند و دفعات پرداخت به آن بیشتر و بیشتر می شود.

وابستگی به اینترنت  همانند وابستگی به مواد مخدر و یا وابستگی های دیگر می باشد. هرچند در ظاهر با هم متفاوت اند و هیچگونه مشکلات جسمانی در فرد مشاهده نمی شود، اما مشکلاتی که از لحاظ اجتماعی برای فرد به بار می آورد همانند اعتیاد های دیگر است، چه بسا پیامد های بیشتری نیز دارد.

اعتیاد به اینترنت دارای علایم و نشانه هایی می باشد. این علایم می تواند شامل این موارد باشد:

  • عدم کنترل فرد  بر روی رفتار
  • عطش زیاد برای کار با اینترنت
  • انزوا طلبی و دوری از اجتماع
  • افت در زمینه ی تحصیلی
  • کاهش عملکرد در زمینه ی شغلی
  • بی حوصلگی
  • آشفتگی بیش از حد در صورت نبود اینترنت
  • علایم ناخوشایند ناشی از ترک و… .

با توجه به علائم و مشکلاتی که اعتیاد به اینترنت ایجاد می کند، باید آن را حتما جدی بگیرید. بی توجهی به این نوع از اعتیاد می تواند نه تنها بر سلامت جسمی شما تاثیر بگذارد بلکه عواقب روانی و عاطفی زیادی را به همراه دارد.

با انجام تست اعتیاد به اینترنت در سایت امیر عباس رحیمی  می توانید میزان آن را در خود ارزیابی نمایید.

 

اگر می خواهید بدانید چقدر به اینترنت اعتیاد دارید حتما این تست را  پاسخ دهید،نگران نباشید  یک روانشناس آنلاین هم کنار شما است.


پکیج آموزشی نوجوان خود را دریابید

20 % تخفیف

جهت  دریافت تخفیف  ایمیل خود را ارسال کنید